18 Aralık 2015 Cuma

Kan Sanatı - Bonnie Macbird || Kitap Yadigarları Kitap Turu

YAZAR: Bonnie Macbird                              
ORJİNAL ADI: Art In The Blood               
YAYINEVİ: İndigo                                         
SAYFA SAYISI: 320                                     
GOODREADS PUANI: 3.8                          
PUANIM: 4

 ''Londra'nın etrafı karlarla örtülüydü ve belki de kış mevsimi uzun süredir ilk defa huzuru simgeliyordu. Şehir bir dizi cinayetle sarsılırken, yeni hayatım bu meselelerden ve 221B'den yeterince uzak geçmekteydi. Mary Morstan'la evlenmiştim tehlikeden uzak huzurlu bir hayat yaşıyordum. Ta ki Kasım 1888 yılına kadar...''
-Doktor Watson
  Sherlock Holmes tozlu rafların arasında kalmış eski bir kitabın sayfaları arasında yeniden keşfediliyor. Doktor Watson'ın notlarından kaleme alınmış bu yeni macera tarihin gizli sayfalarından ortaya çıkıyor. Okumaya doyamadığınız Sherlock Holmes maceralarına bir yenisi ekleniyor.

   Kitap Yadigarları olarak okuduğumuz güzel bir kitabın daha sonuna geldik. Bize bu fırsatı verdiği için İndigo Yayınlarına çok teşekkürler. Arkadaşlarımın kitap hakkındaki düşüncelerinide öğrenmek isterseniz İnstagram sayfamıza bakmayı unutmayın. Ayrıca instagram hesabımızda ve bu yazıda gördüğünüz güzel alıntı postlarını hazırladığı için İrem'e de ayrıca teşekkür ediyorum. Kendisi photoshopta bir numara. Onun yorumunu okumayı da unutmayın. Bunlar gibi daha çok alıntı görmek isterseniz instagram sayfamızı takip etmeyi unutmayın ^^

YORUMUM

   Kitabı genel olarak beğendim. İkinci Sherlock Holmes kitabımdı. İlk okuduğum Sir Arthur Conan Doyle olunca bu kitabı beğenir miyim acaba diye bir önyargım vardı ama Bonnie Macbird'ün yazmış olmasının pek bir kötü yanını görmedim. Sir Arthur gibi ağır bir dili yoktu o yönden daha akıcı geldi bana. Dil açısından yorucu değildi. Olay Fransa'da geçtiği için bazı Fransızca kelimeler vardı ama bu beni pek rahatsız etmedi. Kelime anlamları sayfasın altında verilmişti zaten.

    İndigo'nun basımı hakkında denecek söz yok zaten. Tek kelimeyle mükemmel olmuş. Kapak tasarımı, sayfa kalitesi ve iç baskısıyla her şeyiyle çok güzel. Özellikle ayracına bayıldım.

   Beğenmediğim tek yönü Sherlock'un peşinde olduğu davaydı. Okurken daha çok zevk verecek bir çok olay vardır eminim ki. Sherlock'un detay zekasını pek göremedim ben olayı çözerken. Olayı pek beğenmesem de anlatımı beğendim. Karakter betimlemeleri güzeldi. Watson'ın yazdığını hissediyordunuz, onun olaya kişisel yorumları da eklenmişti. Watson'ın orada olmadığı an yaşanan olaylarda ona Sherlock'un anlattığı gibi aktarılmıştı.

Onu her zaman soğuk, düşüncesiz bir makina olarak görmüş olsam da bu tamamen doğru değildi. Aslında Holmes oldukça derin duygular besleyen bir adamdı, fakat bunları yeri geldiğinde bastırmasını bilirdi.

   Sherlock'un burnu havada, umursamaz, aksi yönünün yanında bazı konularda ne kadar duyarlı olduğunu da görüyoruz kitapta. Ayrıca Sherlock hakkında detay bilgilerin verilmesi de çok hoşuma gitti. Okurken gereksiz olarak görülebilir ama kitabı daha samimi bir hale getiriyor. Size bu detay bilgilerden bir kaçını sıralayayım;

  • Bir çok bilgiyi hafızasında depolayıp tespit ederek sanki bir ansiklopediymiş gibi onları beyninin içinde düzenleme yeteneği var.
  • Kaygan şeyleri yemekten nefret eder.

   Bu kitap sayesinde Sherlock Holmes dünyasına daha çok ilgi duymaya başladım. İnstagram'da da söylemiştim burada da söyleyeyim bu kitap sayesinde Sherlock Holmes dizisine başlamayı ve filmleri bir daha izlemeyi düşünüyorum. Elimdeki Sherlock kitaplarını da okuyup hepsini karşılaştırmayı istiyorum.

   Genel olarak kitabı beğendim yani. Sherlock Holmes dünyasına yeni giriyorsanız sizi baymayacak ağır dili olmayan bir kitap arıyorsanız kesinlikle öneririm. Eğer profesyonel bir Sherlock Holmes okuruysanız da yeni bir Sherlock hikayesi her zaman hoşunuza gidecektir zaten.


 




























0 yorum :

Yorum Gönder