11 Eylül 2015 Cuma

Eksik Parça Kitap Yorumu



                                                                                   

  YAZAR: Michelle HODKIN
  ÇEVİREN: Dilan TOPLU

  ORJİNAL ADI: The Unbecoming Of Mara Dyer
  YAYINEVİ: Pegasus
  SAYFA SAYISI: 424
  GOODREAD PUANI: 4.12
  LİSTE FİYATI: 29,00






    Arkadaşları ve sevgilisiyle hatırlayamadığı ve gizemli bir gece geçirdikten sonra hastanede uyanan ve o geceye dair hiçbir şey hatırlayamayan Mara Dyer'ın aklındaki soru işaretlerini bir tek kendisi cevaplayabilirdi. Çünkü oradan bir tek o canlı çıkmıştı.
Bu olaydan sonra Dyer ailesi Florida'ya taşınır ama Mara gördüğü halüsinasyon kurtulamaz, psikotik olduğunu düşünür. Yeni okulunda da sıkıntı çeken Mara'nın yolları Noah'la kesişir. Bu bir tesadüf mü yoksa onlar tam anlamıyla birbirini tamamlamak için mi yaratılmış? Günler geçtikçe Mara'nın başına tuhaf olaylar gelmeye başlar. Mara'yla birlikte bizde onun kim olduğunu anlamaya çalışıyoruz.




    Öncelikle bu kitabı okumak için bu kadar geç kaldığıma pişmanım. Kitaba tek kelimeyle bayıldım. Kitabın kurgusu ve işlenen konu çok değişik açıkçası hala tam olarak ne olduğunu çözebilmiş değilim. Sanırım serinin sonuna kadar da böyle devam edecek bu. Karakterlerin hepsini bir ayrı sevdim. Burada Noah Elliot Simon Shaw'dan bahsediyoruz zaten onu kim sevmez ki? Okurken
sevdiğim bir diğer şeyse  gerilimin içine yavaş yavaş doğa üstü unsurlar eklenmesi oldu. Gerilim,paranormal,fantastik unsurlar ve romantizm birbiriyle harika bir şekilde iç içe geçmişti.


'' Özellikle sevdiğim bir renk yoktur ama sarıdan nefret ederim. İğrenç bir renk. Gitar çalarım, köpekleri severim, Florida'dan nefret ederim. ''

    Çoğu kitapta ilk 100 sayfa alışma sürecidir ama burada ilk sayfadan kitap beni alıp götürdü. Daha ilk sayfasındaki mektup bile ''noluyoruz böyle'' dedirtti - ki hala onu da anlamış değilim- Sen Mara değilsen kimsin yani? Ayrıca Mara'nın geçmişten hatırladığı kesitler ne kadar ürkünç olsa da hoşuma gitti. Okurken kendimi onun yerine koyabildim, ondaki kafa karışıklıklarının hepsi bende de vardı zaten. Bu gizemin sonu ne olacak cidden merak ediyorum. Kafamdaki soru işaretlerinin bir kaçının çözülürken daha da çoklarının ikinci kitapta ekleniceğini tahmin ediyorum.


    Yani uzun lafın kısası Eksik Parça kesinlikle muhteşemdi ve daha önce okuduğum hiçbir şeye benzemiyordu. Hala okumadıysanız ikinci kitabı Bıçak Sırtı çıkmışken okuyun hatta herkese okutun.




    Kitap için yapılan çekimlerin ve fotoğrafların muhteşem olduğunu söylemeye gerek bile yok. Ayrıca Pegasus'un orjinal kapakları kullanmasına da çok sevindim çünkü kapaklar muhteşem. Puanım beş üzerinden beş tabiki.



                                                                 - SPOILER -

    Ben daha Mara'nın güçlerini sindirmeye çalışırken, hayal ettiği ölümlerin gerçekten de onun yüzünden olduğunu kavramaya çalışırken Noah'ın da özel güçlerinin olduğunu öğrenmek resmen şoka soktu beni. Boşuna bunlar birbirini tamamlamak için yaratılmış demiyorum ben. Cidden hiç tahmin edemeyeceğim bir şeydi. Tahmin eden varsa valla tebrik ediyorum kocaman alkış size. Bir diğer şok olduğum kısımsa kitabın sonu. Nasıl yani?!! WTF!! Jude nasıl yaşıyor olabilir. Eğer o ölmeyip Rachel öldüyse boş yere cidden çok üzülürüm.

                                                              -SPOILER SONU- 
                                                     




4 yorum :

  1. Özel kitaplar aradığım zamanlardan birindeyim. Bu yazında sonra elimdekini bitirdikten sonra bunu deneyeceğim. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım benim gibi beğenirsin. Okuduğun zaman fikirlerini benimle paylaşırsan çok sevinirim :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil