27 Eylül 2015 Pazar

Kuşatma ve Fırtına Kitap Yorumu || Grisha Serisi 2




  Her zaman böyle olmayacak. Özgür kaldığın günlerin sayısı arttıkça hayatın kolaylaşacak... En güçlü grishalardan biri olan Güneşin Elçisi Alina Starkov, Karanlıklar Diyarı'nda yaşanan faciadan kaçıp arkadaşı Malyen'le birlikte, arkasında bıraktığı dünyanın karmaşasından uzak kalacağını düşündüğü bambaşka topraklara doğru yola çıkar.
  Ancak kaderinden ve geçmişinden kaçmak sandığı kadar kolay olmayacaktır. Karanlıklar Efendisi yenilediği gücü ve ölümcül planlarıyla yeniden karşısına çıkmaya hazırlanmaktadır. Alina'nın Karanlıklar Efendisi'ni yenmek ve terk etmek zorunda kaldığı Ravkayı özgürlüğüne kavuşturmak adına gereken güce ulaşması için uzun ve tehlikelerle dolu bir yolculuğa çıkması gerekecektir. Kuşatma ve Fırtına'nın karanlık dünyasında Alina'yla birlikte kaybolacak ve oradan asla dönmek istemeyeceksiniz.

YAZAR: Leigh Bardugo
ÇEVİREN: Ozan Aydın
ORJİNAL ADI: Siege and Storm
YAYINEVİ: Martı Yayınları
SAYFA SAYISI: 448
GOODREADS PUANI: 4.14
PUANIM: 3
LİSTE FİYATI: 19.00


   Herkese tekrardan merhaba!! Bu sefer Grisha serisinin ikinci kitabı olan Kuşatma ve Fırtına yorumu ile karşınızdayım. Öncelikle belirteyim ben bu kitapları okuoku kampanyasından almıştım 7.90dı sanırım fiyatları, büyük ihtimal hala var kampanya. Almak isterseniz okuoku.com dan bakabilirsiniz.

  Serinin ilk kitabı Gölge ve Kemik'i çok beğenmiştim. Yazarın yarattığı bu ''grisha'' dünyası çok hoş gelmişti corporalki, etherealki, materialkiler falan. Seriyi bitirdiğimde Grisha Serisi yorumu olarak girip bunlardan detaylı bahsederim. Şimdi gelelim bu kitaba. Açıkçası ben bu kitabı ilki kadar çok sevmedim. Bu seride tartışmasız favori karakterim Karanlıklar Efendisi ve bu kitapta neredeyse hiç yoktu belki ondan da biraz sevmemiş olabilirim. Bir de Malyen var tabi ki *göz deviren emoji*

 
  Bu kitabın bir iyi yanı Nikolai ile tanışmamız oldu. Gerçekten çok sevdim hatta Karanlık Efendisi ile kapışır o derece. Alina ile olan diyalogları, tarzı, kişiliği. Prens olmasına rağmen maceracı bir kişiliği olması gibi bir sürü harika özelliğini sayabilirim. Ayrıca Alina'nın bu kitapta güçlenmesi, güçleri hakkında kendine daha çok güvenmesi, idealleri ve daha fazlasını istemesi harikaydı bence. Güçlü kadın karakterlere bayılıyorum hele ki zaman içinde güçlenirse yemede yanında yat. İlk kitaptakinin on katı bir Alina okudum bu kitapta ama kitabın sonu yüzünden üçüncü kitapta nasıl olur bilemem. Karanlık Efendisi'nin yokluğunda da Alina ve Nikolai shipledim. İkisini ciddi bir ilişkide görmek isterdim. Eğer bu serinin sonunda Alina Malyen'le olursa seri benim için bitmiştir sıfır yani. Tamam ilk kitapta iyiydi falan ama Alina güçlendikçe Malyen'le olan ilişkisi güçsüzleşti bence. Malyen Alina'nın güçlerini kaldırabilecek bir kişilik değil.

  Gelelim Karanlıklar Efendisi'ne... Bu adam ne yapsa nefret edemiyorum cidden çok garip, kimse nefret edemiyor sanırım. Hırsının ona neler yaptırdığını gördük, karşısındaki annesi bile olsa fark etmiyor ona. En sonunda kendi kendini bitiricek herhalde çünkü yapılmaması gereken şeyler bile gözünü korkutmuyor adamın. Alina'yla çok özel bir bağ var zaten aralarında sanki birbirlerini tamamlamak için yapılmışlar. Daha öncede dediğim gibi bu kitapta pek aktif olmaması olayların akışını biraz düşürdü bence. Daha çok Büyük Saray'ın yaşayışını okuduk bu kitapta.

   Genelde kitabın ortaları ve sonlarında olay olur ama bu kitabın ilk 150 sayfasında olay vardı biraz ve son 50 sayfaya kadar cidden durgundu. Son 50 sayfada oldu olan her şey. Serilerin genel olarak ikinci kitaplarında böyle bir şey var nedense daha durgun oluyorlar. Gelişme aşaması olduğu için sanırım,bilemiyorum benim gözlemim bu yönde.

   Uzun lafın kısası bu kitabı ilki kadar beğenemedim puanımdan da anladığınız üzere. Tabi ki seriyi bitireceğim zaten son kitap elimde var. Ayrıca bu serinin filminin çıkması düşünülüyor sayfalardan beyazperdeye ulaşan kitaplar yazımda da yazdığım gibi. Hala o yazıyı okumadıysanız buraya tık tık .^^ Filmi çıkmadan ben seriyi bitirmiş olurum büyük ihtimalle belki ilk kitabı reread bile yaparım.


   Şimdilik benden bu kadar. Aklımda olan bir yazı daha var onu da en kısa sürede paylaşmayı düşünüyorum. Yazdığım yazıları daha çabuk görebilmek için bu siteye katılın tuşuna basmanız yeterli. Hoşçakalın, kitaplı kalın!!










0 yorum :

Yorum Gönder