12 Eylül 2015 Cumartesi

Sayfalardan Beyazperdeye Ulaşan Kitaplar ||

   
  Herkese merhaba! Okuyan var mı bilmem ama tekrardan karşınızdayım, baya sevdim ben bu yazma işini. Bugün sayfalardan beyaz perdeye taşınacak ve umarım seve seve izleyeceğimiz filmleri paylaşacağım sizinle. Önümüzdeki aylarda sinemalarda baya bir göreceğiz kitap adaptasyonlarını.

   

1. Labirent: Alev Deneyleri - James Dashner
      Alev Deneyleri'nin çıkacağını bilmeyen yoktur herhalde. Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Thomas Brodie-Sangster ve Ki Hong Lee gibi kalbimizde kocaman bir yeri olan kişiler oynuyor. 18 Eylülde tüm sinemalarda ve tabi ki ilk günden izliyoruz hepimiz. Fragmanı izlemediyseniz hala buradan izleyebilirsiniz ama bence izlemeyin. Resmen tüm can alıcı yerleri koymuşlar spoilerın babasını vermişler bence.




2. Küçük Prens - Antoine de Saint-Exupery
    Bizim Küçük Prens şimdi de animasyon olarak beyazperde de karşımıza çıkacak. Kung Fu Panda'nın da yönetmenliğini yapmış olan Mark Osborne yönetmen koltuğunda. 25 Eylülde animasyon severlerle buluşacak. Fragmanı buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.



3.  Marslı - Andy Weir 
     Goodreads'te 2014 yılının en iyi bilimkurgu romanı seçilen ve herkes tarafından çok sevilen Marslı sonunda beyazperdeye geliyor. Baş rolünde Mark rolüne en çok yakışabilecek kişinin yani Matt Damon'ın oynadığı filmden beklentilerim büyük. 2 Ekimde bizlerle buluşacak olan filmin fragmanını buradan izleyebilirsiniz.



4. Macbeth - William Shakespeare
    Büyücüler tarafından Macbeth'e bir gün kral olacağı söylenir. Hırsıyla ve karısının desteğiyle kralı öldürüp tahta geçen Macbeth'in hikayesini izleyeceğiz. Klasik eserlerin film uyarlamalarını izlemeyi seviyorum ve 2 Ekimde izlemek için sabırsızlanıyorum. Fragmanı izlemek için buraya tıklayın.




5. Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Bölüm 2
    Sonunda beklenen filme az zaman kaldı. Bu filmin Bölüm 1'den daha iyi olacağını tahmin ediyorum. Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson ve Liam Hemsworth üçlüsünü 20 Kasımda göreceğiz. Fragmanı buradan izleyebilirsiniz.




6. Black Mass - Dick Lehr ve Gerard O'Neill
    Bu kitabın Türkçesi var mı bilmiyorum ama kitaptan uyarlama olduğu ve başrollerinde Johnny Depp, Benedict Cumberbatch ve Dakota Johnson olduğu için paylaşmak istedim. Fragmana göre çok güzel görünüyor, izlediğim filmler arasında farklı bir yer edinecek gibi. Dakota'yı böyle bir filmde izleyeceğim için meraklıyım. Zaten Johnny Depp varsa 20 Kasımda beni hem Açlık Oyunları hem de Black Mass izlerken bulabilirsiniz. Fragmanı izlemek için buraya tıklayın.
 







7. Carol ( The Price Of Salt ) - Patricia Highsmith
    1950li yılların New York'un da geçen hikayede başrolleri Rooney Mara, Cate Blanchett ve AHS'den tanıdığımız Sarah Paulson paylaşıyor. Therese'nin evli ve kendinden yaşça büyük bir kadına aşık olmasını anlatıyor. Fragmanı izlemek için buraya tıklayın.






8. Frankenstein - Mary Shelley
    Victor Frankenstein ismiyle beyazperdeye gelecek olan filmin başrollerinde Daniel Radcliffe ve James McAvoy var. 25 Kasımda sinemalarda olacak filmin fragmanını izlemek için buraya tıklayabilirsiniz. Film çok harika görünüyor. Kasım ayı sinemada yatıp kalacağım heralde o kadar çok film var ki.





9. 5. Dalga - Rick Yancey
    Severek okuduğum kitap harika bir oyuncu kadrosuyla beyazperdeyle buluşacak yeni yılda. Chloe Grace Moretz, Cassie rolü için harika olmuş cidden. Sammy ve Ben Parish'te çok uymuş bence, bir tek Evan hayal kırıklığına uğrattı beni pek beğenemedim ama filmi izleyince fikrim değişir belki. 15 Ocak 2016'da çıkacak olan filmin fragmanı için buraya tık tık.



                                                                         







10. Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları - Ransom Riggs
      İthaki'nin o çok ses getiren muhteşem baskısından sonra bu filme gitmeyecek yoktur heralde. Daha kitabı okuyamadım ama film 4 Mart 2016'da çıkacağı için vaktim var sanırım okumaya. Yönetmen koltuğunda Tim Burton olması bile başlı başına izlemek için bir sebep. Filmin henüz bir fragmanı ve posteri yok malesef.








11. Captain America: Civil War - Mark Miller
      Bu sefer bir çizgi roman uyarlaması var. Marvel filmlerini hepimiz seviyoruzdur. Bu sefer taraflarımızı seçiyoruz. Iron Man mi Captain America mı? Çünkü bir İç Savaş var. Bu film ayrı bir güzel olacak bence. 6 Mayıs 2016'da çıkacak filmin henüz posteri ve fragmanı yok.    






12. Suicide Squad - John Ostrander
      2016 senesinde çıkacak olan başka bir çizgi roman uyarlaması DC'nin kötülerinden geliyor. Şahsen ben DC'nin ''villian''larını daha çok seviyorum ve bu filmde hepsi bizimle buluşacak. Margot Robbie Harley Quinn, Jared Leto Joker, Will Smith Deadshot, Cara Delevingne Enchantress ve Jai Courtney Kaptan Bumerang'ı canlandıracak. Cara mankenlikte olduğu kadar oyunculukta da başarılı olduğunu bir kez daha kanıtlayacak gibi duruyor. Fragmanı buradan izleyebilirsiniz.    






13. Cep - Stephen King 
      King'in romanlarından biri daha beyazperdeyle buluşuyor. Bu kitabın film olacağını gördüğüm an Eren geldi aklıma kendisi beni tanımaz ama ben onun King hayranı olduğunu bilirim -bilmeyen yoktur heralde- 2016 yılında çıkacağı bilinen filmin kesin tarihi belli değil ve fragmanı,posteri yok.  

                 


   Şimdi de daha yapım aşamasında olan, oyuncuları, yönetmeni belli olmayan uyarlamaları sayayım. Bunların film olmaları daha kesinleşmemiş sanırım yani her an iptal olabilir.

  • Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor
  • Çirkinler - Scott Westerfield
  • Gece Sirki - Erin Morgenstern
  • Gölge ve Kemik - Leigh Bardugo (Acilen kesinleşip film olsa süper olur *kalpli göz emoji* )
  • Eşleşme - Ally Condie
  • Lanetli Sevgili - Melissa Marr
  • Incarceron - Catherine Fisher
Bu yazımızında sonuna geldik. Buraya kadar okuyan varsa kucak dolusu sevgiler. Bloguma üye olmayı unutmayın lütfen. Yorumlarınızı bekliyorum. Şimdilik hoşçakalın. ^^





4 yorum :

  1. Uyarlamalar genelde başarısız oluyorlar bana göre. Hele hele romanı okuyup filmi seyretme gibi bi gaza geldiğimde bunu çok daha iyi anlayorum ama iyi bir yönetmen eline aldığı zaman bi nebze işi kotarabiliyorlar. Ama kusursuz bi uyarlamaya denk geledim daha. Belki Ölü Ozanlar Derneği :) Kendi isteğimle kitap okuma serüvenim Yüzüklerin efendisi ile başladı. Böyle mükemmel kurgulanmış bi dünyanın içinde olunca filmi için beklentiler haliyle yüksek oldu. 3 buçuk saatlik seriler de olsa bariz eksiklikler vardı. Uyarlama filmlerde malesef bunu çok zaman görüyoruz ama sinemaya dünyası da bi o kadar çekici olunca :) seyretmeden yapamıyor insan. Geçenlerde The gotfather'ı okudum ve yine gördüm ki romanlardan herşey sinemaya uyarlan(a)mıyor. Ama işte lanet olsun hem kitap hem de sinema aşkı bizi bu ikilemler arasında bırakıyor. :)
    Gelelim listeye :)

    13.Stephen King'in romanını okudum. Sinema uyarlaması başarılı olur mu diye sorarsan kitap ilgi çekiciydi konusu gereği ama sinemaya uyarlaması yönetmene göre başarılı olabilir diyorum ama gişe rekorları kıracak bi durumu olmaz.

    12. Suicide Squad, bi çizgi roman sever olarak keyifle bekliyorum. Oyuncu kadrosu çok iyi. Ama Marvel'ın Ekibiyle Batman'sız sinemada baş etmeleri zor. Ben biraz hayal kırıklığına uğramaktan korkuyorum Avengers'a karşı. Umarım öyle olmaz ve Marvel Dc rekabeti bize daha iyilerini getirir.

    11. Civil War işte Marvel yine şaheserlerinden biri olacak bence. Benim de bu filmden beklentim çok yüksek. :) Bu Marvel Dc kapışmasında en kârlası biz seyirciler olacağımız kesin. :) Oyunculara lafım olamaz Ironman'i ve Kaptan Amerika'yı bu seviyeye çeken bu oyuncular. Bu uyarlamaya her şeyi unutun keyfinize bakın derim. :)

    10. Genç Yetişkin Romanı kavramının ne olduğunu biri bana açıklarsa yorum yaparım sanırım. :/

    9.Okumadışık için bi şey söyleyemeyeceğim malesef.

    8. Kült romanın bilmem kaçıncı uyarlaması. :) Ne kadar gişe bekliyorlar bilmiyorum ama bu oyuncu kadrosuyla da olacak bi şey değil seyredecek bi şey bulamazsanız da tavsiye etmem sadece kitabı okuyun Kitaplığınızda bulunsun en azından. ;)

    7.Carol, Oskar adayı bence. Kitabını okumak lazım. Cate Blanchett olunca sıkıcı da olsa oyunculuk adına harika şeyler çıkacaktır.

    6. Black Mass, konusu ve oyuncuları itibariyle gişe hayli iş yapacak bi film olacak bence. Kitabı okuyamadan seyretme ihtimalim yüksek de olsa :) O kitap o Kitaplığa girecek. :)

    5. Açlık Oyunları, ilk iki kitabını okuduğum uyarlama film. İlk kitap iyiydi ama ikinci kitabı çok sarmadığı için son kitabını okumadım o yüzden. Kendi standart gişesini yapar. Ama sinemaya bir şey katamayan serilerden. Bu tarz kitapların sinemaya uyarlamasındaki öncülerden bence sadece roman olarak kalsaydı iyiydi. :)

    4. Macbeth, bence bu da kitapta kalsın ya. Çok yorum yapmaya gerek görmüyorum. Bilmeyen yok uyurlamaya ne katabilirler bilemiyorum. :/ Ha yönetmenine bakmadım.bu tarz uyurlamalarda biliyorsunuz ki yönetmen her şeydir. Örnek Sefiller..

    3.Marslı, bunu da okumadım. :) ama yönetmenine oyuncularına bakınca kötü olamayacağını anladım. Sinemaya gelmeden okumak istiyorum romanı.

    2. Çizgi filmlerle pek aram olmadığı için yorum yapamayacağım.

    1. Geldik Labirent'e, hikayesi gereği bana göre Açlık Oyunlarından daha güzel ve iyi gişe yapacağını düşünüyorum. Oyunculuklar hakkında pek bir şey söyleme gerek yok bu tarz fimlerden Oskar alabilecek bi baba yiğit çıkmadı malesef. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle okuyup böyle bir yorum yaptığın için çok teşekkürler.
      Malesef King'in kitabını okumadım filmden önce okuyup ona göre değerlendirmek lazım.
      DC iyi bir iş yapıcak gibi geliyor bana, sadece villianlara yer vermesini ayrı bir sevdim.
      Marvel için denicek söz yok zaten Marvel bu. İç Savaş'ın konusuda harika zaten.
      Şimdi açıklayamam ki bende pek açıklanabilicek bir kavram değil sanırım :D
      5. Dalga güzel bir kitaptı filmi de çok güzel olur bence. Filmi çıkmadan okumalısın
      Kadroya niye öyle dedin ya Daniel oynuyor. Aşırı bir gişe yapmaz ama fena da olmaz bence
      Carol ödül almış sanırım ya tam emin değilim ama
      Açlık Oyunlarının filmleri kitaplarından daha iyi bence. Nadir olur bu tarz ama Açlık Oyunlarının bu sayılı uyarlamalardan olduğunu düşünüyorum.
      Marslı'da kesinlikle filmi daha iyi olacak kitaplardan benim için. Okurken beni çok sıkmıştı,aşırı detay bilgi var gibi gelmişti. Bilim kurgu okumak bana göre değil sanırım filmlerini daha çok seviyorum.
      Daha çok gençlere yönelik filmlerde Oscar alanlar çıkmıyor genelde ya

      Sil
  2. Rica ederim. Güzel paylaşımlar ve kitaplar sinema söz konusu olunca. Konuşmayı seviyorum. :) Benden de sana bi kitap ve uyurlamaya film tavsiyesi yapayım.Zaman Yolcusunun Karısı - Audrey Niffenegger ;)

    YanıtlaSil
  3. Grisha serisinin (Leigh Bardugo Kitapları) hepsini okudum. Ayrıca gölge ve kemik üçlemesinden farklı olarak Kargalar Meclisi'ni de okudum. Fakat her gğn bunun filme dönüştürülmesini bekliyorum.Hiç bu kadar hayranlık duymamıştım bilim kurguya. Açlık Oyunlarını izlerdim öylece. Fakat şu kitaplara bayılıyorum dreamwork film yayın haklarını satın almış ve ucuz filmler yapmaya devam ediyor. Ayrıca başkanı Harry Poter kadar ses getireceğini düşünmüş. Düşünmüş de filmi çıkarsana be kardeşim !

    YanıtlaSil