30 Ocak 2016 Cumartesi

Tesadüf- Jamie McGuire | Kitap Yorumu

   YAZAR: Jamie McGuire
   ORJİNAL ADI: Happenstance
   YAYINEVİ: Yabancı
   SAYFA SAYISI: 149
   GOODREADS PUANI: 3.85
   PUANIM: 3
   LİSTE FİYATI: 13 TL
   OKUOKU FİYATI: 10 TL

Herkese merhaba! Uzun süredir burada bir şey paylaşmıyordum ama yazacak çok şey birikti o yüzden önümüzdeki günlerde yazılar gelmeye devam edecek takipte kalmayı unutmayın ^^ Bugün başlıktan anladığınız üzere Tesadüf'ün yorumunu yapacağım.

   Kapakta yazdığı gibi Tatlı Bela ve Ayaklı Bela'nın yazarı Jamie McGuire'dan. O iki kitabı da okuyup beğenmiştim ama gereksiz uzatılmış bir seri bence o yüzden devam etmedim. Bu kitabından da umutluydum açıkçası. Üç kitaplık bir seri aslında bu ama ülkemizde sadece ilk kitabı çıktı, Yabancı Yayınları diğer ikisini de yakında çıkarır bence.

   Konusundan bahsedeyim biraz. Erin Easter, Blackwell Lisesi'nde ki üç Erin'den biriydi. Bu üç kızın doğum tarihleri de aynıymış şansa bak. Erin Easter alkolik ve uyuşturucu bağımlısı annesiyle yaşarken diğer iki Erin onlarla çok ilgilenen aileleriyle harika evlerde yaşıyorlardı, ponpon kızlar kasabanın en sevilen insanlarındandı. Fakat Erin Easter için hiçte öyle değildi çünkü ilkokuldan beri iki Erin onun hayatını mahvediyordu. Tabi bir de sevilen çocuğumuz var Weston Gates... Bu olayı tahmin etmişsinizdir zaten.

   Çok klişe bir konu üzerine kurulmuş kitap bence. Yazarda bunu bildiğinden kısa tutmuş kitabı sanırım, kitap 149 sayfa. Bir gecede bitirdim kitabı. Bu klişe konunun içinde güzel kısımlarda vardı tabi ki. Erin Easter ve Weston Gates arasındaki ilişki her ne kadar klişe olsa da hoşuma gitti.

''Liseyi özleyecek misin? Yani, sen özlemezsen kim özleyecek?'' dedim başımı hayranlıkla iki yana sallayarak, ''Sen burada Tanrı gibisin.''Bir kahkaha attıktan sonra yüzünü buruşturdu. '' Cehennemin Tanrısı Şeytan'dır. Bu pek de bir iltifat sayılmaz.''

   Kitabın bir diğer kötü yönü tahmin edilebilir olması. Kitabın başından romantik durumları tahmin ediyorsunuz zaten, kitabın ortalarından başlayan bir olay var ki ben başladığı gibi sonunu tahmin ettim. Olayların gizemli ve anlaşılmaz bir şekilde aktarıldığını söyleyemeyeceğim.

   Bir diğer değinmek istediğim konu ise aşk ve özellikle ölüm temalarını çok basit işlemiş kitap. Bu kadar basite alınabilecek konular değil bence bunlar. Yazarın ilk kitabı olmamasına rağmen bu yönlerden bana çok acemice geldi.

   Nasıl olduğunu anlamasam bile bunca kötü unsura rağmen kitap akıcıydı. Belki kısa olmasından kaynaklanıyordur ama çabucak, beni sıkmadan bitti kitap. Ayrıca reading slumptan da çıkarabileceğini düşünüyorum. Tam bir çerezlik kitaptı, üstüne düşünmenizi gerektirecek bir şey
yoktu.


  Kitap hakkında başka ne diyebilirim bilmiyorum. Dediğim gibi bence teknik açıdan başarısız ama kendini okutturan, garip şekilde akıcı bir kitaptı. Rs dönemindeyseniz okuyabilirsiniz bence zaten etiket fiyatı 13tl ve internette bundan da ucuz bulabilirsiniz.

   Kitaba 3 puan vermemin sebebi ise; 1,5 puan orjinal kapak,isim ve baskı kalitesinden, 1 puan akıcılığından, 0,5 puan Erin ve Weston arasındaki uyumu beğendiğim için.

   Bugünlük benden bu kadar, bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Hoşçakalın, kitaplı kalın ^^

0 yorum :

Yorum Gönder